برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]


بهترین محل نصب کولر گازی بسیار مهم هست همانطور که می‌دانید هوا به صورت سرد و گرم وجود دارد، هوای گرم به طرف بالا حرکت می­کند و هوای سرد به طرف پایین، پس هر چقدر کولر گازی شما به سقف نزدیک تر باشد هوای گرم بیشتری به آن وارد می شود و تا رسیدن به دمای مورد نیازی که شما تعیین کرده­ اید زمان بیشتری مصرف می شود، به همین خاطر توصیه می‌شود که کولر گازی معمولی حداقل ۴۰ سانتی متر از سقف فاصله داشته باشد، چراکه با انجام این کار کولر گازی راحت‌تر می‌تواند فرآیند سنجش دمای محیط و خنک کردن محیط را انجام دهد و همین طور فشار کمتری به برق محل سکونت شما وارد می شود و البته راندمان کاری کولر گازی نیز افزایش می­یابد.

سرویس کاری منظم

فرقی نمی کند که کولر گازی شما اینورتر باشد یا معمولی، اگر سرویس کاری­های معمولی برای کمپرسور و فیلتر هوای کولر گازی را انجام دهید مصرف برق آن مدیریت شده و فشار زیادی به کولر گازی وارد نمی شود.

اگر فیلترهای هوای کولر گازی به درستی فرآیند عبور هوا را انجام ندهند، کولر به جای اینکه هوا را سرد کند باعث گرم کردن هوا می شود که همین مسئله باعث پایین آمدن راندمان کولر، خراب شدن کولر گازی و مصرف به شدت بالای برق محل سکونت شما خواهد شد.

نکته مهم

برای سرویس کاری­های دوره­ای کولر گازی تخصص بالایی نیاز است و اگر بخواهید به صورت خودسرانه این سرویس کاری را انجام دهید، به طور حتم خسارت زیادی به کولر گازی وارد خواهید کرد. برای اینکه از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید می­توانید با شماره تلفن­هایی که در زیر این مقاله آمده تماس بگیرید و برای سرویس کاری کولر گازی خود به ما اطلاع دهید و در کمترین زمان به محل سکونت شما مراجعه نموده و البته در کوتاه ترین زمان فرایند سرویس کاری را انجام خواهیم داد.

کندانسور زیر سایه باشد

کندانسور قسمتی از کولر گازی است که وظیفه گردش هوا و وارد کردن هوای خنک به داخل منزل را انجام می دهد. اگر این وسیله زیر نور مستقیم خورشید باشد هوای وارد شده به محل سکونت را گرم می­کند و برق زیادی را مصرف می­کند. سعی کنید در زمان نصب این قطعه حتماً آن را در زیر سایه قرار دهید یا یک سایه بان برای آن درست کنید تا نور مستقیم خورشید به آن برخورد نکند.

دمای استاندارد کولر گازی

دمای ۲۱ درجه بهترین دما برای محیط محل سکونت شما می­باشد.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است این دما می­تواند احساس آرامش و آسایش به فرد بدهد و دمایی را ایجاد کند که نه برای فرد سرد باشد و نه احساس گرما کند.

در برخی موارد مشاهده شده که افراد دمای ۱۴ درجه را برای استاندارد کولر گازی در نظر می‌گیرند. طی این فرایند فشار برق بسیار زیادی به کولر گازی وارد شده و در کنار اینکه محیط سکونت شما دمای مناسبی را نخواهد داشت و شما مدام احساس گرما می­کنید مصرف برق محل سکونت­تان نیز بسیار بالا می رود، که به قطعات دیجیتال از جمله تلویزیون، یخچال و سایر وسایل برقی شما خسارت وارد می­شود.

به همین منظور در همه کولرهای گازی دمای ۲۱ درجه بهترین دما و یک دمای استاندارد می­باشد.

عایق بندی محل سکونت

برای اینکه بهترین دما را در محل سکونت خود تجربه کنید می­بایست از پنجره‌هایی استفاده کنید که دو جداره هستند و عایق سرما و گرما را ایجاد می­کنند که مانع خروج سرما از محل سکونت شما می­شود، در چنین شرایطی به سرعت محیط سکونت شما به دمای استاندارد می رسد و کولر گازی نیاز به فشار بیشتر نخواهد داشت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

By navid

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Us